Strona główna  >   Lista aktualności   >   Jak mówić, aby nas słuchano i jak słuchać, aby do nas mówiono?

Jak mówić, aby nas słuchano i jak słuchać, aby do nas mówiono?

W płońskiej jednostce zakończył się Wojewódzki Program Edukacyjny pn.: „Jak się skutecznie komunikować?”. Nadrzędnym celem programu było nabycie przez uczestników warsztatu umiejętności skutecznej komunikacji dwustronnej pozwalającej na aktywne słuchanie oraz zrozumiałe komunikowanie  treści.
Programem zostali objęci uczestnicy mający trudności z formułowaniem wypowiedzi jak również problemy z asertywnością, zaznaczaniem własnych granic, jasnym komunikowaniem swoich potrzeb. Podczas rekrutacji uwzględniono również podopiecznych, którzy  nadmiernie korzystają z komunikatorów internetowych – stanowiących niezwykle popularną formę komunikacji wśród dzisiejszej młodzieży.
Nasza rzeczywistość to era informacji i wiedzy, a każda dziedzina życia jest nasycona ich ogromną ilością. Współcześnie nie jest sztuką zasypać innych stosem informacji ale  posiąść umiejętność stworzenia komunikatów charakteryzujących się dosięganiem sedna, budzących ciekawość. Druga strona  to odbieranie informacji. Zdobycie umiejętności właściwej detekcji i odkodowania napływających sygnałów jest bezcenną umiejętnością.
W ramach programu podopieczni płońskiej jednostki uczestniczyli w cyklu zajęć zarówno teoretycznych jak i praktycznych.  Wykłady i specjalnie przygotowane ćwiczenia pozwoliły zrozumieć na czym polega siła przekazu oraz poznać mowę ciała i sposoby na precyzyjne wyrażanie swoich myśli i emocji.
Dobra komunikacja to ważna umiejętność, bez której efektywna współpraca z innymi jest niemożliwa. Warto ją ćwiczyć, by móc słuchać i być słyszanym przez drugiego człowieka, by tworzyć dobre, zdrowe relacje.



DATA PUBLIKACJI: 2018-12-19 » Pozostałe aktualności