Uczestnicy z 7 – 19 HP podczas spotkania w Miejskiej Bibliotece Publicznej odkrywali znane i do końca niepoznane tajemnice swojego miasta…
Priorytetowym celem tej nieszablonowej lekcji z obszaru regionalizmu było ukształtowanie u uczestników postawy identyfikacji ze „swoimi korzeniami” i dziedzictwem „małej ojczyzny”, jako częścią spuścizny narodowej, przy jednoczesnym kształtowaniu właściwych postaw patriotycznych i obywatelskich, rozwijaniu zainteresowań dziedzictwem kultury duchowej i materialnej …
- Gdy myśli innych krążą już tylko wokół wakacji nasi podopieczni odkrywali miejsca, o którym istnieniu nie wiedzieli, poznawali historię swojego miasta. Okazało się, że młodzież kojarzyła te miejsca, które w chwili obecnej inaczej się nazywają i pełnią inne funkcje użytkowe – opowiadali wychowawcy.
Uczestnicy obejrzeli także prezentację, dotycząca nieznanych miejsc Mińska Mazowieckiego, przygotowaną przez pracownika biblioteki.
Formuła zajęć umożliwiła młodzieży przeżycie „żywej” lekcji historii przy jednoczesnej realizacji treści edukacji regionalnej.