Strona główna  >     >   Komunikat dotyczący naruszenia danych osobowych przetwarzanych w ramach realizacji projektu „Od Szkolenia Do Zatrudnienia - EFS”

Komunikat dotyczący naruszenia danych osobowych przetwarzanych w ramach realizacji projektu „Od Szkolenia Do Zatrudnienia - EFS”

Szanowna/y  Pani/Panie

W zawiązku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady(UE)  2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe widniejące w dokumentacji projektu „Od Szkolenia Do Zatrudnienia - EFS”, uległy naruszeniu. Dane osobowe, o których mowa to: imię, nazwisko, numer pesel, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail,
data rozpoczęcia i zakończenia udziału w projekcie, status osoby na rynku pracy, poziom wykształcenia, wykonywany zawód, sytuacja osoby w momencie zakończenia udziału w projekcie, rodzaj przyznanego wsparcia w ramach działalności MWK OHP, informacja na temat bezdomności, niepełnosprawności i innej niekorzystnej sytuacji społecznej, rejestr umów trójstronnych – numer umowy, termin stażu, data umowy.
W razie szczegółowych pytań prosimy o kontakt e-mailowy (z adresu e-mailowego podanego indywidualnie przez każdego uczestnika projektu - „Od Szkolenia Do Zatrudnienia - EFS”) lub poprzez korespondencję tradycyjną z inspektorem ochrony danych osobowych, tj.: z Panią Katarzyną Jaworską, e-mail: iodo@mazowiecka.ohp.pl, adres do korespondencji: ul. Czerniakowska 71,  00-715 Warszawa.
W wyniku niniejszego informujemy, iż naruszenie poufności danych, w szczególności dotyczących numeru PESEL wraz z imieniem i nazwiskiem powoduje wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych. W związku z powyższym istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia negatywnych skutków dla Państwa – osób których dane naruszono, poprzez nieuprawnione wykorzystanie danych, tj.:

•    Uzyskania danych przez osoby trzecie, na szkodę osób, których dane naruszono, kredytów w instytucjach pozabankowych, ponieważ wiele takich instytucji umożliwia uzyskanie kredytu lub pożyczki w łatwy i szybki sposób np. poprzez Internet lub telefonicznie bez konieczności okazywania dokumentu tożsamości;
•    Uzyskania dostępu do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej przysługujących osobom, których dane naruszono oraz do ich danych o stanie zdrowia, ponieważ często dostęp do systemów rejestracji pacjenta można uzyskać telefonicznie potwierdzając swoją tożsamość za pomocą PESEL;
•    Korzystania z praw obywatelskich osób, których dane naruszono, np. do głosowania nad środkami budżetu obywatelskiego. Uniemożliwiałoby to właściwym osobom skorzystanie z przysługującego im prawa;
•    Wyłudzenia ubezpieczenia lub środków z ubezpieczenia, co może spowodować dla osób, których dane dotyczą, negatywne konsekwencje w postaci problemów związanych z próba przypisania im odpowiedzialności za dokonanie takiego oszustwa;
•    Uzyskania przez osoby trzecie, na szkodę osób, których dane naruszono, dostępu do środków finansowych zgromadzonych na prywatnych kontach bankowych, wyłudzonych przez ww. osoby podszywające się pod instytucje finansowe za pomocą SMS-ów;
•    Zarejestrowania przedpłaconej karty telefonicznej (pre-paid), która może posłużyć do celów przestępczych;
•    Zawarcia umowy o świadczenie usług, np. telewizji kablowej, telefonu, Internetu,
a następnie zaprzestanie opłacania rachunków i spowodowanie negatywnych konsekwencji w postaci zadłużenia.
Uściślając są narażeni Państwo na:
•    kradzież lub sfałszowanie tożsamości;
•    stratę finansową;
•    naruszenie dobrego imienia;
•    utratę poufności danych osobowych chronionych tajemnicą zawodową.
W  związku z powyższym w dbałości o Pani/Pana bezpieczeństwo zalecamy:
- kontakt z inspektorem danych osobowych, celem uzyskania szczegółowych wyjaśnień,
- skorzystanie z możliwości zgłoszenia na Policję, w sytuacji zagrożenia kradzieżą tożsamości,
- zwrócenie większej uwagi w obszarze wszelkich niepokojących komunikatów tj. wszelkich niepokojących powiadomień drogą e-mailową, SMS-ową, jak i korespondencją tradycyjną,
- skorzystanie z dostępnych narzędzi na rynku, służących ochronie przed wyłudzeniem.
Możliwym środkiem ochrony jest aktywacja ALERTU BIK.


Inspektor Ochrony Danych Osobowych
(Katarzyna Jaworska)                      



DATA PUBLIKACJI: 2020-01-22 » Pozostałe aktualności